Friday, September 20, 2013

Rombongan "che kiah"@Langkawi (Part 1)

Cuti 3 hari yang lepas 13/9/2013 -16/9/2013 ....join rombongan ofis gi Langkawi..check out dari Subang Jaya hari Jumaat@9.30 malam..jalan memang jam sepanjang NKVE bumper to bumper ...R&R x payah citer..sume sesak jer..berenti rilex jap kat Bukit Gantang dalam pukul 2.30 pagi..perjalanan diteruskan hingga ke Kuala Perlis sebab nak naik Feri dari sana..jam 6.30pagi ngam2 sampai jeti...

Aduih mak ooi..punyer la ramai umat...nasib baik tiket feri dah siap booked..cuma ambil je kat kaunter tapi itu pun kelam kabut..lebih kurang 7.30 pagi..naik Feri..ambil masa 1 jam lebih baru sampai Langkawi..dalam kekalutan kat Jeti tadi x sempat langsung nak snap pic..sempat ambil pun bila dah sampai langkawi..

Lebih kurang jam 8.30 pagi sampai di Jeti Langkawi akhirnya..1st time nie..he he malunye..orang dah berkali2 sampai.. ..Tour Guide dah sampai..kami panggil Pak Lah..die terus bawa kami pegi breakfast dulu..lapar oo..nasi lemak xde la..ade meehoon, nasi & lauk pauk jer..sebab perut lapar nasi..so makan nasi lauk daging masak kicap..ko macam lunch..kenyang alhamdullilah...:)

Pak Lah terus bawa kami ke kedai Gamat Nusantara..replika botol gamat besar ko...siap celup tangan dalam minyak gamat mendidih lagi..nampak mendidih memang ngeri nak celup jari..tapi bila dah celup ok jer macam celup dalam air panas jer..

Tongkat Ali pun ..he hee

Jangan pulang tanpanya..so aku pun pulang tanpa tangan kosong belila 1 dozen minyak gamat nie..:)

Lepas dah abis kat kedai Gamat nie..Pak Lah bawa kami ke Kedai Kain Batik lak..seberang jalan jer..tapi aku x beli ape..so mmg x snap pic pun..lagipun hujan lak masa nie..aku dok lepak dalam bas jer..

Perjalanan diteruskan ke tempat yang diidamkan oleh kaum hawa..IDAMAN SURI namanya.

Memang tempat nie syurga bagi wanita yang suka menambah koleksi pinggan mangkuk...aku pun terpegun..harganya dan kualiti memang berpatutan..

Memang ramai walaupun baru pukul 11am orang dah ramai  dok shopping kat sini..aku tak dok lama kat dalam nie..maklumla kaca , gelas...klu terpecah naya..beli ape yang ternampak cantik..dan berkenan jer..

Tengok kakak nie...sampai tetido penat shopping nie..... perrgh banyak tu..
( nie bukan ahli rombongan 'che kiah' aku yer)

Dah puas 'ahli rombongan' yang lain menyoping...Pak Lah bawa kami ke Komplek HIG ( Haji Ismail Group) kaya la Pak Haji nie..banyak cawangan die..Komplek nie baru..x banyak kedai..lagi..kat sini kita shopping coklat pula..memang banyak pilihan tapi...macam mahal la harga sebab sebelum pergi dah usha2 harga..contoh coklat Daim...sebelum nie 3 pax RM42...tapi masa kitaorang sampai..harga 3 pax RM46...mahal la ..coklat perero roche tu pun aku rasa macam mahal..lebih kurang harga kat Mydin Subang jer..

Lebih  kurang dalam pukul 3 pm...siap dah menyoping coklat..time to check in..gile badan dah berlengas...baju dari malam semalam membawa ke petang sabtu..perrgh macam2 bau sudah..

Kami check in di Hotel Bella Vista Spa & Resort..okla not bad...4 star kot hotel nie..

Ok la...sambung next post yee.....

♥♥ Cik Nur ♥♥ said...

Baru je g beberapa hari..da windu nk g lagi..hihihih

rostina76 said...

cheq pun blk raya aritu p…x puas le shopping sbb g ramai bdk2. byk g tmp2 menarik je dr shopping…ni tanam azam nak p lagi le…shopping semata….dpt mcm akak yg tertido tu baru puashati.hahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...